Ahogy régebben írtuk, a Sears csődeljárás alá került, és eladta a Craftsman márkanevet a Stanley Black&Decker cégcsoportnak. Akkor a két cég úgy állapodott meg egymással, hogy a Sears továbbra is használhatja a Craftsman márkanevet – hatalmas raktárkészletük volt még, az ügyfelek elsősorban hozzájuk vitték vissza a garanciális termékeket, stb., érthető volt ez a kitétel.
A Stanley az akvizíció után rögtön erős fejlesztésekbe kezdett (hiszen ezért vásárolta meg), rengeteg pénzt, munkaidőt és marketinget fordított a régen jó hírű, az utóbbi években viszont már megtépázott márka felélesztésébe.
Közben, ahogy toolguyd oldalán olvasni lehet, a Sears elkezdett olyan reklámokat csinálni, amik azt sugallták, hogy az igazi Craftsman termékek náluk kaphatóak.
Például ilyen sajtóközleményt adtak ki:
Sears is the real home of the broadest assortment of Craftsman, and we’re pleased to offer our customers innovative new products from this power brand,” said Peter Boutros, president of Kenmore, Craftsman and DieHard and chief brand officer for Sears and Kmart.
And Sears is your first destination for Craftsman products, with the widest selection on the planet and the original home of Craftsman.
Vagyis a Sears a Craftsman termékek igazi otthona, és ők kínálják a legnagyobb választékot.
Ez kívülről nézve nem túl elegáns azok után, hogy $900 milliót beszedtek a Craftsmantól, bár a szerződés szerint 15 évig valóban ingyenesen használhatják a Craftsman márkanevet.
Korábban már volt egy is probléma abból, hogy a nagyjából egyszerre dobta piacra a Sears a Craftsman 20V termékcsaládot, és a Stanley a Craftsman V20-at. A két termékvonal természetesen nem volt kompatibilis egymással.
Mindenesetre ha a konfliktus vége az, hogy akár a Stanley, akár a Sears jobb szerszámokat készít, és nem csak olcsóbbat, akkor azzal a vevők járnak jól.